Smēķēšana

Mana sieva arī smēķēja, taču vienu dienu viņa tam pielika punktu. Kopš tās dienas viņa vairs nekad nav smēķējusi. Nekādu košļājamo gumiju, plāksteru, speciālo cigarešu ar mazu nikotīna daudzumu, viņa vienkārši pielika tam punktu un viss. Manu sievu iedvesmoja kāds vingrojumu pasniedzējs, kuru viņa satika Havaju salās. Viņš bija gados, pēc viņas domām, ap 40 – 50, taču, kā izrādījās, viņa patiesais vecums bija 70! Jautājusi, kā viņam izdevies saglabāties tik jaunam, vīrietis atbildējis, ka bez aktīva dzīvesveida viņš arī dzīvojis veselīgi un nekad neesot smēķējis. Tas iedvesmoja manu sievu, un jaunības, labas formas, kā arī veselības saglabāšana kļuva par viņas iemeslu, lai teiktu ardievas cigaretēm.

Protams, viss negāja tik gludi, kā varētu šķist, tomēr viņas vēlme un izvirzītais mērķis bija stiprāks par pieradumu smēķēt, kas arī palīdzēja pieveikt atkarību. Un tagad padomājiet par savu mērķi, kurš būtu tik stiprs, lai Jums pietiktu spēka pārtraukt smēķēt!

Vēl viens ieteikums – apzinieties, ka atmešana jebkurā gadījumā prasīs pūles. Jāsaprot, ka atmešanas gaitā Jums būs jārēķinās ar sliktu omu, nelāgu pašsajūtu, spēcīgu vēlmi uzsmēķēt, jo organisms pie cigaretēm ir pieradis kā fiziski, tā psiholoģiski. Īsāk sakot – viegla ceļa nav.

Atmetot smēķēšanu, vairākkārt atgādiniet to sev, it īpaši, ja izmantojat standarta metodes. Vairākas reizes nesekmīgi mēģinādams atmest, es pārliecinājos atkal un atkal, ka nav tāda vienkārša veida, kas liktu Jums aizmirst par cigaretēm un viss. Tāpēc, pirms esat nobriedis atmest smēķēšanu, rēķinaties, ka tas nebūs viegli un prasīs daudz gribasspēka.

Tādas standarta metodas kā nikotīna plāksteri un košļenes, zāles un dažādi dabīgi augu maisījumi kā arī hipnoze un citi veidi var palīdzēt atmešanas procesā, cīnoties pret vēlmi uzsmēķēt, stiprinot emocionāli, utt. Taču šīs metodes nepalīdzēs cīnīties pret pieradumu tvert pēc cigaretes, kas mēdz būt pat neapzināts. Ne velti saka, ka pieradumam ir liels spēk, un, lai gan organims pēc kāda laika adaptēsies un pieradīs funkcionēt bez iepriekšējā niktotīna daudzumu, psiholoģiskais pieradums vēl ilgi var uzkavēties.

Paturiet prātā, ka pusei no cilvēku, kas mēģinājuši atmest smēķēšanu, tas ir izdevies – tātad arī Jūs to varat. Tāpēc, kad Jums uznāk kārtējā šķietami nepārvaramā vēlme uzsmēķēt, atcerieties, ka Jūs neesat vienīgais un ka daudzi cilvēki cīnās ar šo problēmu, un ka daudzi to ir pieveikuši!

Advertisements
This entry was posted in Jaunumi, Veselība and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s